Gray Label

Toen ontwerpster Emily Gray een aantal jaar geleden zwanger was kreeg kon ze in Nederland eigenlijk geen kinderkleren vinden die bij haar pasten. Dus ging ze ze zelf ontwerpen:

warm Scandinavisch met een Franse inslag. Zacht. Ecologisch. Unisex. De kleren werden een grote hit en zijn inmiddels verkrijgbaar in twintig landen. En over een paar weken ook bij Pomme de Jus! Sinds een jaar werkt Emily samen met Marijke Vos die eerder ondermeer aan de slag ging bij Jimmy Woo en Rodrigo Otazu. Marijke: “Onze kleren zijn voor een kind dat zich comfortabel voelt in deze wereld.”

Al jullie kleding is duurzaam, waarom hebben jullie daarvoor gekozen? Marijke: “Het is natuurlijk waar we allemaal heen moeten en we dachten ook als je dan toch begint kun je het beter meteen goed doen. En het voelt ook gewoon beter. Onze collectie is heel basic, unisex, misschien wel universeel.”

Unisex? “Nou ja, bijna helemaal. We hebben ook wel wat rokjes en jurkjes, maar de rest is unisex. Het is gewoon allemaal wat stoerder. Emily kleedt haar eigen dochter ook graag stoer. Je kan met onze collectie heel goed mixen, bij voorbeeld een tutu-rok met een stoer shirt: dat vinden wij leuk.”

Jullie zijn in twintig landen verkrijgbaar, welk land verbaasde je het meest? “Ik denk Polen! Daar zijn onze kleren heel erg populair en wordt ook veel besproken via social media. Dat had ik niet verwacht, ik dacht zomaar dat ze daar meer zouden houden van tierelantijnen. Emily heeft de eerste jaren heel veel geblogd en via social media gedaan, daardoor is Gray-Label enorm populair geworden in het buitenland. We zijn nu ook in gesprek met Japan en Korea en ik denk dat dat daar heel goed zal aanslaan, maar nu willen we ook wel dat mensen in Groningen van ons bestaan weten.”

Zijn jullie straks overal te koop? “Ik denk dat er zeker een markt is voor ons soort kinderkleren, ook in Nederland, maar we zijn wel heel selectief, we willen niet op elke straathoek te koop zijn, niet mainstream zijn, we willen een merk blijven waar mensen bewust voor kiezen. Daarom werken we ook samen met Pomme de Jus, die hebben ook heel duidelijk gekozen voor een bepaald soort kinderkleding en daar willen we graag naast liggen! Van dat soort winkels zijn er natuurlijk geen honderd. Gelukkig niet.”

Hoe ziet een Gray-Label kind eruit? “Dat kan van alles zijn, rossig, donker, blond. Het is een kind van ouders die bewuste keuzes maken, een kind dat zich comfortabel voelt in de wereld.”

Gray-Label is volop te koop bij Pomme de Jus!

Deel jouw verhalen en ervaringen en lees die van anderen
Abonneren op deze feed
Ervaringen en verhalen van anderen

blijf op de hoogte

voornaam *
achternaam
e-mail *

Alle velden met een sterretje (*) zijn verplicht